Przedszkole, żłobek Krasnal Wilga Park

ul. Kobierzyńska 24, Kraków, tel. 570 875 123

Przedszkole i Żłobek są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00.

Przedszkole obejmuje opieką dzieci w wieku 3-6 lat. Dysponujemy dwoma salami 12 osobowymi oraz jedną 18 osobową.

Żłobek obejmuje opieką dzieci od 7 msc. do 3 roku życia. Jest to grupa 15 osobowa z 3 osobami do opieki.

 

 

Jak pracujemy?

W naszej codziennej pracy, jak wszystkie placówki Krasnala kierujemy się ideą NVC.

 

 Co sprawia, że jest to miejsce absolutnie wyjątkowe?

Przede wszystkim przestrzeń.
Żłobek i przedszkole znajdują się w lokalu o bardzo wysokim standardzie obok sal pobytu dziennego dzieci mają do dyspozycji:
ogród zimowy – kontakt z zielenią przez cały rok, komnata,
sensoryczna – fantastyczną przygodę i integrację zmysłów,
gabinet do pracy jednoosobowej – wsparcie dla rozwoju indywidualnego dziecka,
dorośli:
wspólną przestrzeń co-workingową,
gabinet do pracy i spotkań,
kontakty, inspiracje, towarzystwo i nowe przyjaźnie,
mini barek Oriolis, gdzie można przygotować sobie kawę, herbatę,
sprzęty potrzebne do pracy biurowej
i możliwość założenia wirtualnego biura.

I powietrze
wszystkie pomieszczenia są klimatyzowane, zapewnione jest czyste, filtrowane powietrze

I czas
dzięki otwartości i elastyczności możesz wybrać i zapłacić tylko za ten czas, który jest Ci potrzebny.

Wpływ
możesz zostać członkiem społeczności Krasnala i decydować o kształcie tego miejsca, bo wszyscy razem mamy znacznie większy potencjał niż każdy z nas z osobna

Joanna Pasierbińska, architekt, tak pisze o tym miejscu:

Środowisko przedmiotów, estetyki wnętrz, kontaktu z zielenią, kolorów, z którymi obcujemy na co dzień, wywierają duży wpływ na nasz rozwój, kreatywność, dostarczanie bodźców stymulujących. Wszystko to, przy jednoczesnym poczuciu wielkiego niedosytu w kreowaniu naszego otoczenia, miało zasadniczy wpływ na powstanie projektu dedykowanemu szczególnie małemu dziecku.

Znalezienie właściwej lokalizacji okazało się procesem długim i niełatwym. Udało się nam w końcu znaleźć właściwe miejsce, w pobliżu węzła komunikacyjnego Kapelanka (Tesco), ale z dala od hałaśliwej ulicy. Plany miasta przewidują tutaj powstanie Parku Rzecznego Wilgi z ambitnym programem.

Pragnąc zapewnić komfortowe, bezpieczne i szczęśliwe miejsce maluchom, dając jednocześnie rodzicom w razie takiej potrzeby możliwość kontaktu z dziećmi, stworzyliśmy tuż obok przestrzeń do pracy w systemie co-workingu.

Całość o powierzchni 315 m2, została podzielona na dwie części. Żłobek i przedszkole, dla 15 małych i 18 większych dzieci, zajmują 216 m2, na pozostałej powierzchni powstała sala co-workingowa/szkoleniowa wraz z mini barem.

Pomieszczenia są wysokie, jasne i przestronne. Duży hol stanowi otwartą szatnię w kształcie elipsy, skupiającą dzieci. Perforacja szafek stwarza wrażenie przepływu przestrzeni. Dziecko ze swojej perspektywy ma możliwość kontaktu wzrokowego z przylegającym ogrodem zimowym.
Obok powstał pokój do pracy indywidualnej z dzieckiem. Łączy się bezpośrednio z ogrodem i salą doświadczania świata. Po konsultacjach z psychologiem dziecięcym, został starannie przemyślany i wyposażony.
Wszystkie meble wykonano indywidualnie przy użyciu ciepłych, naturalnie szlachetnych materiałów, głównie drewna i sklejki. Kolorystyka nadała wnętrzom pogodny charakter.

Zajęcia

????

????

????

Opinia rodzica o przeszkolu

Moje dzieci chodziły do przedszkola „Krasnal” przez 3 lata. W tym czasie uczyły siebie i nas jako rodziców, jak z szacunkiem komunikować swoje potrzeby i granice. Jak o nie dbać i je pielęgnować oraz jak je widzieć i szanować u innych.

Jestem i zawsze będę wdzięczna za zaopiekowanie emocjonalne, jakie dała nam kadra „Krasnala”. Do tej pory z niego czerpiemy, a dzieci na tej bazie wspaniale rozwijają się społecznie i intelektualnie.  

To nieprawda, że w tzw. normalnym życiu zasady NVC „zginą w tłumie”. Mam wrażenie, że dla wielu osób z naszego otoczenia jesteśmy teraz wyznacznikiem tego, jak powinny wyglądać relacje i komunikacja z dziećmi i nie tylko.

Bez wahania mogę powiedzieć, że nasz pobyt w „Krasnalu” to 3 lata, które zmieniły moje życie, sposób wychowania dzieci i podejście do relacji z ludźmi. Dziękujemy!

Dominika – mama bliźniaków (w „Krasnalu” od 3 do 6 roku życia):

Zasady odpłatności w roku szkolnym 2020/2021

Jeśli podzielasz wartości, które chcemy wprowadzać w życie w tym miejscu i chcesz powierzyć nam swoje dziecko, to zapraszamy Cię do rozmowy na temat finansów.

Opłata za miejsce w przedszkolu/ żłobku to kwota z zakresu 950zł-1500zł (po uwzględnieniu dotacji)

  • Kwota, która pozwala pokryć koszty podstawowe (czynsz, media, wynagrodzenie dla nauczycieli)  to 950 zł.
  • Optymalna kwota, przy której nasza placówka może zaoferować jakość na takim poziomie jak byśmy pragnęli (zajęcia dodatkowe, inwestycje, remonty, bieżąca obsługa nieruchomości) to 1500 zł.

Zasady odpłatności w roku szkolnym 2020/2021

Idea widełek cenowych jest po to, aby rodzice płacili tyle, ile chcą i mogą dać, biorąc pod uwagę swoje możliwości finansowe a także potrzeby naszej placówki.

Jeżeli chcesz by Twoje dziecko było z nami, a jedyną przeszkodą są finanse, skontaktuj się ze mną, abyśmy znaleźli rozwiązanie.

Wierzę, że oprócz finansów, mamy wiele strategii wzajemnego wsparcia.

Inspiracją dla naszej polityki cenowej jest filozofia szczodrości (designing for generosity) kultura darów (gift economy)

 

Adaptacja

Drodzy rodzice!

 

Adaptacja to temat wiążący się z ogromnym lękiem rodziców – szczególnie tych, których dzieci nie chodziły dotąd w żadne miejsce, w którym zostałyby z grupą i bez mamy lub taty.

O adaptacji i jej sposobach napisano wiele publikacji, artykułów, poradników – z wszystkich płynie jeden wniosek – rodzic musi ufać przedszkolu. Lęk rodzica, który oddaje dziecko, jest przez nie natychmiast wyczuwany, i jest informacją, że dziecko oddawane do przedszkola jest w stanie zagrożenia. Tak też reaguje ono samo. Poniżej kilka zdań o tym, jak adaptacja wygląda u nas, a także nieco teorii i porad.

Kilka słów teorii i przemyśleń od psychologa dziecięcego:

„O władzy i o adaptacji” – Agnieszka Stein

„Akcja adaptacja” – Agnieszka Stein

Jak przebiega adaptacja u nas?
1. Dziecko przychodzi obejrzeć przedszkole.

To bardzo ważny etap. Staramy się, by mogło to uczynić kiedy nie ma dzieci, poza godzinami pracy przedszkola – chodzi o to, by dziecko znało przestrzeń i miało czas na poznanie jej bez dodatkowych trudnych bodźców.

2. Dziecko – zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami rodzica – wchodzi w grupę.

Pierwsze wejście może trwać tylko godzinę. Albo być tylko z rodzicem. Albo od razu na cały dzień. Te kwestie są całkowicie indywidualne, są wypadkową temperamentu dziecka, rodzaju więzi z rodzicami, dotychczasowych doświadczeń.

Nie stawiamy sobie żadnych limitów czasu, bo one się nie sprawdzają. Adaptacja odbywa się we współpracy dziecka, rodziców i przedszkola, dlatego jej wszystkie fazy, trudności, kryzysy są monitorowane i omawiane na bieżąco, a wszystkie działania w jej ramach prowadzone w porozumieniu lub wspólnie.

Przed początkiem roku szkolnego z pewnością zorganizujemy również kilka dni adaptacyjnych – zachęcamy do śledzenia aktualności i naszego profilu na FB!

„Beze mnie nie wejdzie”
Zatem zapraszamy. Na sali z pewnością zmieści się też mama czy tata. Sprawdź sobie, drogi rodzicu, czy tego właśnie chcesz, czy masz na to czas i chęć, i jeżeli tak – przebywaj na sali z dzieckiem. Rozmawiajcie jednak o tym, że to stan przejściowy – niezależnie od tego, jak długo miałby on trwać. W przedszkolu bardzo istotnym elementem działań edukacyjnych i wychowawczych jest uczestniczenie w procesie grupowym, i tę świadomość w sytuację adaptacyjną wnieść musi rodzic. Chcę żebyś poczuł się na tyle bezpiecznie, żebyś zaczął bawić się z innymi dziećmi i dorosłymi. W tym (dniu, tygodniu, miesiącu) mogę z Tobą zostawać dłużej, ale chcę, żebyśmy wykorzystali ten czas do wspólnego poznawania przedszkola.

Dla przedszkola rodzic z dzieckiem na sali jest sygnałem, że adaptacja trwa. Jednocześnie obserwujemy jej postępy, i może zdarzyć się sytuacja, w której zasugerujemy rodzicowi inne rozwiązania niż te które stosuje. Nie robimy jednak takich rzeczy przemocą, nie wprowadzamy rozwiązań za rodzica, a jedynie we współpracy.

Rozmowa
Dlatego największą pracę do wykonania mają rodzice – o adaptacji i zostawaniu w przedszkolu trzeba rozmawiać. Trzeba mówić dużo o tym, dlaczego uważacie że to dobry pomysł.

Staramy się – i także polecamy to rodzicom – nie udawać że przedszkole jest cudownym miejscem, gdzie jest cały czas miło – wówczas pierwsza trudna sytuacja kompletnie burzy ten wizerunek, a tym samym – wiarygodność mówiącego.

Śmiało można stosować zwroty mówiące o zaufaniu rodzica – mi podoba się to przedszkole, bo można w nim robić to i to (chodzić do lasu, wyrażać własne zdanie, okazywać trudne emocje, bawić się, podejmować decyzje), czy na przykład wybraliśmy to przedszkole dla Ciebie, bo wiemy że tutaj zwraca się uwagę na te same sprawy, które ważne są dla nas jako rodziców.

Dzięki tej rekomendacji dziecku łatwiej jest zrozumieć rozłąkę i budować relację z osobami w przedszkolu.

Trudne emocje
Jeżeli naprawdę nie możemy się pozbyć lęku, to także powiedzmy dziecku. W związku z faktem, że ono i tak go wyczuwa, wiarygodność rodzica wzrasta. Wystarczy powiedzieć też mam tremę (też się boję, denerwuję), ale wiem że to dobra decyzja.

Jeżeli jednak sami nie wiecie, czy to dobra decyzja, nie udawajcie przed dzieckiem że jest inaczej. Nie chodzi oczywiście o wprowadzanie go w meandry Waszych problemów decyzyjnych, tylko o niekłamanie że jest inaczej. Jeżeli nie jesteście pewni, a jednak posyłacie dziecko, zachęcamy by mówić o tym, dlaczego jednak się decydujecie – mi też trudno z myślą że nie będziemy razem. Ale muszę wrócić do pracy i postarałam się, żeby znaleźć dla Ciebie jak najlepsze miejsce.

Uwaga – nie obciążamy dziecka wątpliwościami (bo będzie je po partnersku niosło, i niestety zapomni się bawić), a informujemy o uczuciach. Dziecko nie ma nic do zrobienia w związku z tym.

„I tak płacze”
Płacze, bo rozstaje się z najważniejszą osobą na świecie. Nie ma „dorosłego” poczucia czasu, więc nie wie na jak długo. Płacz w pierwszych miesiącach jest zupełnie naturalny (później wciąż może się zdarzać, choć powinien sporadycznie – dorośli też nie zawsze mają cudowny nastrój o poranku). Płacz jest najprostszym komunikatem o emocjach. To miejsce na to, by powtórzyć wszystkie wspierające komunikaty. To także sytuacja, gdzie pojawia się miejsce na to, by rodzic poczuł własną granicę – czy mogę zostawić płaczące dziecko? Czy mam pewność że dam sobie radę?

My zapewniamy, że damy radę z tym stanem, bo mamy dla niego pełne zrozumienie – ale to rodzic musi mieć pewność, że choć jest mu trudno, to ufa i chce wyjść. Jeżeli będzie uciekał – czyli próbował wyjść niepostrzeżenie, wyjść tylko dlatego że nie wie co powiedzieć, żeby nie zmierzyć się z trudnymi emocjami dziecka i własnymi – uspokojenie takiego płaczu będzie faktycznym obciążeniem emocjonalnym dla dziecka, i może położyć się cieniem na jego zaufaniu do placówki, a nawet rodzica.

 

Wszelkie wątpliwości na każdym etapie można rozwiewać rozmawiając z personelem – jesteśmy otwarci na dialog, na pytania, i na Wasze rozwiązania – w końcu chodzi o Wasze dzieci, i jesteście najlepszymi ekspertami w ich kwestii!

Kim jesteśmy?

Marta Kułaga

Marta Kułaga

dyrektor

Katarzyna Dzwonek - Seweryn

z-ca dyrektora

Imię Nazwisko

nauczyciel

Oddziały i gabinet

Przedszkole Gwarna

ul. Gwarna 2a
os. Kurdwanów / os. Piaski
tel. 517 442 712
dyrektor.gwarna@przedszkole-krasnal.pl

Przedszkole Domagały

ul. Domagały 59
Bieżanów / os. Złocień
tel. 797 286 346
dyrektor.domagaly@przedszkole-krasnal.pl

Żłobek, przedszkole
Wilga Park

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. 570 875 123
dyrektor.kobierzynska@przedszkole-krasnal.pl

Gabinet psychologiczny

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. ??? ??? ???

Biuro

Sekretariat

tel. +48 570 605 123
ksiegowosc@przedszkole-krasnal.pl

Dyrektor

Marta Kułaga
tel +48 502 474 224
marta.kulaga@przedszkole-krasnal.pl

 

Kontakt

3 + 15 =

Tagi