Przedszkole Krasnal Gwarna

ul. Gwarna 2a, Kraków, tel. 517 442 712

Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:30.

Obejmuje opieką dzieci w wieku 3-6 lat w czterech grupach. Grupy są różnoliczne. Maksymalna liczba dzieci w grupie to 18. Każda grupa znajduje się pod opieką nauczyciela prowadzącego oraz pomocy nauczyciela lub nauczycieli wspomagających.

 

 

Jak pracujemy?

W naszej codziennej pracy, jak wszystkie placówki Krasnala kierujemy się ideą NVC.

 

Więcej informacji pod numerem telefonu:  697982854 Agnieszka Wujcicka

Zajęcia

zajęcia dydaktyczne – codziennie

j. angielski – codziennie
rytmika – raz w tygodniu
kurs tańca – raz w tygodniu
Ruch Rozwijający – raz w tygodniu
zajęcia twórcze – co 2 tygodnie

warsztaty psychoedukacyjne – raz w miesiącu w grupach 3, 4, 5 i 6-ścio latków

program Adaptacyjno – Integracyjny – raz w tygodniu

realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”

realizacja programu „Sen Żyrafy”

realizacja programu „Podróże przez Kontynenty”

zajęcia poza czesnym – dodatkowo płatne 

balet,  majsterkowanie, ceramika, Duckie Deck, język hiszpański, dogoterapia, muzykoterapia (grupowa i indywidualna), zajęcia sportowe, wycieczki i dodatkowe warsztaty związane z planem tygodniowym

W naszym odczuciu córka dobrze czuje się w przedszkolu. Ma grono koleżanek i kolegów, z którym chętnie spędza czas. Dużą sympatią darzy również wszystkie panie – Panią Agnieszkę, Panią Monikę, Panią Karolinę i Panią Magdę. Urozmaicone zajęcia odpowiadające zainteresowaniom dziecka również mają wpływ na chęć uczęszczania do przedszkola. Mamy zaufanie do Pań, a przede wszystkim córka czuje do wszystkich Pań dużą sympatię i chętnie spędza z Paniami czas. Jesteśmy spokojni, gdy dziecko jest w przedszkolu – zarówno biorąc pod uwagę bezpieczeństwo, jak i rozwój intelektualny, emocjonalny i edukacyjny. Przez zabawę poznaje nowe rzeczy, czuje się ważna. Nie nudzi się. Powiedziała kiedyś rano, że trochę jej się nie chce iść, ale pójdzie, bo w domu się będzie nudzić. Bardzo doceniamy kreatywność Pań w kontekście bardzo urozmaiconych zajęć i ciekawego planu tygodnia; Jestem zadowolony z zajęć dodatkowych – duży wybór zajęć dodatkowych jest dla nas ważny. Dodatkowo bardzo doceniamy zajęcia wyjazdowe, które dla córki są bardzo fajną przygodą (wycieczki poza przedszkole); spotkań świątecznych dla rodziców i dziadków/występy dzieci – jesteśmy pod dużym wrażeniem występów w  tym roku i dużej pracy, którą Panie wkładają w przygotowanie dzieci do tych spotkań; spotkań podróżniczych i osadzenia spotkań z rodzicami w tematyce związanej z innymi krajami (Włochy w ubiegłym roku, Rosja w tym roku); bezpiecznego ogrodu na tyłach przedszkola i możliwości spędzania czasu na zewnątrz.

 

rodzic

Mój syn jest przyjmowany „z całym dobrodziejstwem inwentarza”, akceptowany, panie go rozumieją lub starają się zrozumieć; mam poczucie, że do dzieci nie przykleja się etykietek, nie ocenia się ani dziecka, ani rodziców, tylko rozwiązuje konkretne problemy. Mam też przekonanie, że gramy w jednej drużynie dla dobra dziecka. Bardzo wszystkim Paniom dziękujemy. A dla Pani Karoliny szczególne podziękowania za wsparcie.

rodzic

Jestem zadowolona z atmosfery, opieki, zajęć, wyżywienia, podejścia opiekunów do dzieci, organizacji. Dziecko czuje, że jest traktowane podmiotowo, z troską i szacunkiem. Przyjaciele też są ważni, ale synowi po prostu w przedszkolu jest dobrze. Trzymajcie tak wysoki poziom jak teraz. Bardzo doceniamy Waszą ciężką pracę i widzimy, ile serca wkładacie w opiekę nad dziećmi.

rodzic

Jestem zadowolona z tego jak chętnie dziecko chodzi do przedszkola, z urozmaiconych i dobrze przygotowanych zajęć, z szacunku, z jakim podchodzi  do dzieci i rodziców kadra, z tego, że problemy są adresowane od razu i nawet drobne kwestie są dzieciom tłumaczone, a nie bagatelizowane.
Moje dziecko bardzo chętnie chodzi do przedszkola, a Panie widzę, są mu szczególnie bliskie. Ja jako rodzic mam poczucie, że moje dziecko jest otoczone kompleksową opieką, ciepłą, serdeczną atmosferą.

rodzic

Dziecko czuje się bezpieczne i docenione. Jest mu poświęcane dużo uwagi. Zajęcia są ciekawe. Czuje się ważny w swojej grupie.

rodzic

Dziecko czuje się w przedszkolu bezpieczne, jest otoczone opieką dorosłych, panie nauczycielki wspierają integrowanie się dzieci i proces grupowy, dzieci są zintegrowaną grupą, nie czują się wykluczone, wspierają się wzajemnie w trudnościach, są troskliwe. Podoba mi się sposób w jaki są rozwiązywane konflikty w grupie, przyjaznej atmosfery, tego że dzieci są słyszane i zauważane z tym, co dla nich trudne, ważne, z jasności i klarowności informacji organizacyjnych, które dostajemy. Dziecko jest bardziej pewne siebie, weselsze, nawiązuje głębsze więzi z innymi dziećmi, lepiej radzi sobie z trudnościami, ze złością, jest trochę bardziej odporne na stres, ma nowe strategie radzenia sobie z trudnościami.

rodzic

Moje dziecko bardzo chętnie chodzi do przedszkola, a Panie widzę, są mu szczególnie bliskie. Ja jako rodzic mam poczucie, że moje dziecko jest otoczone kompleksową opieką, ciepłą, serdeczną atmosferą

rodzic

Opinie o przedszkolu przy Gwarnej pochodzą z anonimowych ankiet rodziców na temat przedszkola z roku 2020.

Zasady odpłatności w roku szkolnym 2020/2021

  • 900 zł   – czesne miesięczne
  • 800 zł  – opłata administracyjna

plus 19,50 zł dzienna stawka żywieniowa (standard)

Wysokość opłat może ulec zmianie w kolejnym roku przedszkolnym.

Adaptacja

Drodzy rodzice!

 

Adaptacja to temat wiążący się z ogromnym lękiem rodziców – szczególnie tych, których dzieci nie chodziły dotąd w żadne miejsce, w którym zostałyby z grupą i bez mamy lub taty.

O adaptacji i jej sposobach napisano wiele publikacji, artykułów, poradników – z wszystkich płynie jeden wniosek – rodzic musi ufać przedszkolu. Lęk rodzica, który oddaje dziecko, jest przez nie natychmiast wyczuwany, i jest informacją, że dziecko oddawane do przedszkola jest w stanie zagrożenia. Tak też reaguje ono samo. Poniżej kilka zdań o tym, jak adaptacja wygląda u nas, a także nieco teorii i porad.

Kilka słów teorii i przemyśleń od psychologa dziecięcego:

„O władzy i o adaptacji” – Agnieszka Stein

„Akcja adaptacja” – Agnieszka Stein

Jak przebiega adaptacja u nas?
1. Dziecko przychodzi obejrzeć przedszkole.

To bardzo ważny etap. Staramy się, by mogło to uczynić kiedy nie ma dzieci, poza godzinami pracy przedszkola – chodzi o to, by dziecko znało przestrzeń i miało czas na poznanie jej bez dodatkowych trudnych bodźców.

2. Dziecko – zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami rodzica – wchodzi w grupę.

Pierwsze wejście może trwać tylko godzinę. Albo być tylko z rodzicem. Albo od razu na cały dzień. Te kwestie są całkowicie indywidualne, są wypadkową temperamentu dziecka, rodzaju więzi z rodzicami, dotychczasowych doświadczeń.

Nie stawiamy sobie żadnych limitów czasu, bo one się nie sprawdzają. Adaptacja odbywa się we współpracy dziecka, rodziców i przedszkola, dlatego jej wszystkie fazy, trudności, kryzysy są monitorowane i omawiane na bieżąco, a wszystkie działania w jej ramach prowadzone w porozumieniu lub wspólnie.

Przed początkiem roku szkolnego z pewnością zorganizujemy również kilka dni adaptacyjnych – zachęcamy do śledzenia aktualności i naszego profilu na FB!

„Beze mnie nie wejdzie”
Zatem zapraszamy. Na sali z pewnością zmieści się też mama czy tata. Sprawdź sobie, drogi rodzicu, czy tego właśnie chcesz, czy masz na to czas i chęć, i jeżeli tak – przebywaj na sali z dzieckiem. Rozmawiajcie jednak o tym, że to stan przejściowy – niezależnie od tego, jak długo miałby on trwać. W przedszkolu bardzo istotnym elementem działań edukacyjnych i wychowawczych jest uczestniczenie w procesie grupowym, i tę świadomość w sytuację adaptacyjną wnieść musi rodzic. Chcę żebyś poczuł się na tyle bezpiecznie, żebyś zaczął bawić się z innymi dziećmi i dorosłymi. W tym (dniu, tygodniu, miesiącu) mogę z Tobą zostawać dłużej, ale chcę, żebyśmy wykorzystali ten czas do wspólnego poznawania przedszkola.

Dla przedszkola rodzic z dzieckiem na sali jest sygnałem, że adaptacja trwa. Jednocześnie obserwujemy jej postępy, i może zdarzyć się sytuacja, w której zasugerujemy rodzicowi inne rozwiązania niż te które stosuje. Nie robimy jednak takich rzeczy przemocą, nie wprowadzamy rozwiązań za rodzica, a jedynie we współpracy.

Rozmowa
Dlatego największą pracę do wykonania mają rodzice – o adaptacji i zostawaniu w przedszkolu trzeba rozmawiać. Trzeba mówić dużo o tym, dlaczego uważacie że to dobry pomysł.

Staramy się – i także polecamy to rodzicom – nie udawać że przedszkole jest cudownym miejscem, gdzie jest cały czas miło – wówczas pierwsza trudna sytuacja kompletnie burzy ten wizerunek, a tym samym – wiarygodność mówiącego.

Śmiało można stosować zwroty mówiące o zaufaniu rodzica – mi podoba się to przedszkole, bo można w nim robić to i to (chodzić do lasu, wyrażać własne zdanie, okazywać trudne emocje, bawić się, podejmować decyzje), czy na przykład wybraliśmy to przedszkole dla Ciebie, bo wiemy że tutaj zwraca się uwagę na te same sprawy, które ważne są dla nas jako rodziców.

Dzięki tej rekomendacji dziecku łatwiej jest zrozumieć rozłąkę i budować relację z osobami w przedszkolu.

Trudne emocje
Jeżeli naprawdę nie możemy się pozbyć lęku, to także powiedzmy dziecku. W związku z faktem, że ono i tak go wyczuwa, wiarygodność rodzica wzrasta. Wystarczy powiedzieć też mam tremę (też się boję, denerwuję), ale wiem że to dobra decyzja.

Jeżeli jednak sami nie wiecie, czy to dobra decyzja, nie udawajcie przed dzieckiem że jest inaczej. Nie chodzi oczywiście o wprowadzanie go w meandry Waszych problemów decyzyjnych, tylko o niekłamanie że jest inaczej. Jeżeli nie jesteście pewni, a jednak posyłacie dziecko, zachęcamy by mówić o tym, dlaczego jednak się decydujecie – mi też trudno z myślą że nie będziemy razem. Ale muszę wrócić do pracy i postarałam się, żeby znaleźć dla Ciebie jak najlepsze miejsce.

Uwaga – nie obciążamy dziecka wątpliwościami (bo będzie je po partnersku niosło, i niestety zapomni się bawić), a informujemy o uczuciach. Dziecko nie ma nic do zrobienia w związku z tym.

„I tak płacze”
Płacze, bo rozstaje się z najważniejszą osobą na świecie. Nie ma „dorosłego” poczucia czasu, więc nie wie na jak długo. Płacz w pierwszych miesiącach jest zupełnie naturalny (później wciąż może się zdarzać, choć powinien sporadycznie – dorośli też nie zawsze mają cudowny nastrój o poranku). Płacz jest najprostszym komunikatem o emocjach. To miejsce na to, by powtórzyć wszystkie wspierające komunikaty. To także sytuacja, gdzie pojawia się miejsce na to, by rodzic poczuł własną granicę – czy mogę zostawić płaczące dziecko? Czy mam pewność że dam sobie radę?

My zapewniamy, że damy radę z tym stanem, bo mamy dla niego pełne zrozumienie – ale to rodzic musi mieć pewność, że choć jest mu trudno, to ufa i chce wyjść. Jeżeli będzie uciekał – czyli próbował wyjść niepostrzeżenie, wyjść tylko dlatego że nie wie co powiedzieć, żeby nie zmierzyć się z trudnymi emocjami dziecka i własnymi – uspokojenie takiego płaczu będzie faktycznym obciążeniem emocjonalnym dla dziecka, i może położyć się cieniem na jego zaufaniu do placówki, a nawet rodzica.

 

Wszelkie wątpliwości na każdym etapie można rozwiewać rozmawiając z personelem – jesteśmy otwarci na dialog, na pytania, i na Wasze rozwiązania – w końcu chodzi o Wasze dzieci, i jesteście najlepszymi ekspertami w ich kwestii!

Kim jesteśmy - kadra

Agnieszka Wujcicka

koordynator placówki, nauczyciel

Imię Nazwisko

nauczyciel

Imię Nazwisko

nauczyciel

Oddziały i gabinet

Przedszkole Gwarna

ul. Gwarna 2a
os. Kurdwanów / os. Piaski
tel. 517 442 712
dyrektor.gwarna@przedszkole-krasnal.pl

Przedszkole Domagały

ul. Domagały 59
Bieżanów / os. Złocień
tel. 797 286 346
dyrektor.domagaly@przedszkole-krasnal.pl

Żłobek, przedszkole
Wilga Park

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. 570 875 123
dyrektor.kobierzynska@przedszkole-krasnal.pl

Gabinet psychologiczny

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. ??? ??? ???

Biuro

Sekretariat

tel. +48 570 605 123
ksiegowosc@przedszkole-krasnal.pl

Dyrektor

Marta Kułaga
tel +48 502 474 224
marta.kulaga@przedszkole-krasnal.pl

 

Kontakt

12 + 11 =

Tagi