Przedszkole, żłobek Krasnal Domagały

ul. Domagały 59, Kraków, tel. 797 286 346

Przedszkole i Żłobek są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00.

Przedszkole obejmuje opieką dzieci w wieku 3-6 lat w dwóch grupach – młodszej – Chochlików, i starszej – Szuwarków. Każda z grup liczy do 12 dzieci. Dzieci przebywają we wspólnej przestrzeni, mają natomiast odrębnych wychowawców i proces dydaktyczny.

Żłobek obejmuje opieką dzieci od ukończenia 1 roku do wejścia w wiek przedszkolny. Żłobek to grupa Domowików i liczy do 12 dzieci.

 

Jak pracujemy?

W naszej codziennej pracy, jak wszystkie placówki Krasnala kierujemy się ideą NVC.

Zajęcia

j. angielski – codziennie

rytmika – raz w tygodniu

kurs tańca – raz w tygodniu

zajęcia twórcze – co 2 tyg.

zajęcia dodatkowe – dodatkowo płatne rokrocznie ustalane z rodzicami. 

W roku 2019/2020 są to: zajęcia ChemicAl World, Przedszkoliada (zajęcia ruchowe), muzykoterapia, kynoedukacja.

Wycieczki i warsztaty

Opinia rodzica o przeszkolu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Anna Kowalska, mama Krzysia

Opinia rodzica o przeszkolu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Anna Kowalska, mama Krzysia

Opinia rodzica o przeszkolu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Anna Kowalska, mama Krzysia

Zasady odpłatności w roku szkolnym 2020/2021

750 zł   – czesne miesięczne
750 zł  – wpisowe
Stawka żywieniowa wg. umowy z firmą cateringową.

Adaptacja

Drodzy rodzice!

 

Adaptacja to temat wiążący się z ogromnym lękiem rodziców – szczególnie tych, których dzieci nie chodziły dotąd w żadne miejsce, w którym zostałyby z grupą i bez mamy lub taty.

O adaptacji i jej sposobach napisano wiele publikacji, artykułów, poradników – z wszystkich płynie jeden wniosek – rodzic musi ufać przedszkolu. Lęk rodzica, który oddaje dziecko, jest przez nie natychmiast wyczuwany, i jest informacją, że dziecko oddawane do przedszkola jest w stanie zagrożenia. Tak też reaguje ono samo. Poniżej kilka zdań o tym, jak adaptacja wygląda u nas, a także nieco teorii i porad.

Kilka słów teorii i przemyśleń od psychologa dziecięcego:

„O władzy i o adaptacji” – Agnieszka Stein

„Akcja adaptacja” – Agnieszka Stein

Jak przebiega adaptacja u nas?

1. Dziecko przychodzi obejrzeć przedszkole.

To bardzo ważny etap. Staramy się, by mogło to uczynić kiedy nie ma dzieci, poza godzinami pracy przedszkola – chodzi o to, by dziecko znało przestrzeń i miało czas na poznanie jej bez dodatkowych trudnych bodźców.

2. Dziecko – zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami rodzica – wchodzi w grupę.

Pierwsze wejście może trwać tylko godzinę. Albo być tylko z rodzicem. Albo od razu na cały dzień. Te kwestie są całkowicie indywidualne, są wypadkową temperamentu dziecka, rodzaju więzi z rodzicami, dotychczasowych doświadczeń.

Nie stawiamy sobie żadnych limitów czasu, bo one się nie sprawdzają. Adaptacja odbywa się we współpracy dziecka, rodziców i przedszkola, dlatego jej wszystkie fazy, trudności, kryzysy są monitorowane i omawiane na bieżąco, a wszystkie działania w jej ramach prowadzone w porozumieniu lub wspólnie.

Przed początkiem roku szkolnego z pewnością zorganizujemy również kilka dni adaptacyjnych – zachęcamy do śledzenia aktualności i naszego profilu na FB!

„Beze mnie nie wejdzie”

Zatem zapraszamy. Na sali z pewnością zmieści się też mama czy tata. Sprawdź sobie, drogi rodzicu, czy tego właśnie chcesz, czy masz na to czas i chęć, i jeżeli tak – przebywaj na sali z dzieckiem. Rozmawiajcie jednak o tym, że to stan przejściowy – niezależnie od tego, jak długo miałby on trwać. W przedszkolu bardzo istotnym elementem działań edukacyjnych i wychowawczych jest uczestniczenie w procesie grupowym, i tę świadomość w sytuację adaptacyjną wnieść musi rodzic. Chcę żebyś poczuł się na tyle bezpiecznie, żebyś zaczął bawić się z innymi dziećmi i dorosłymi. W tym (dniu, tygodniu, miesiącu) mogę z Tobą zostawać dłużej, ale chcę, żebyśmy wykorzystali ten czas do wspólnego poznawania przedszkola.

Dla przedszkola rodzic z dzieckiem na sali jest sygnałem, że adaptacja trwa. Jednocześnie obserwujemy jej postępy, i może zdarzyć się sytuacja, w której zasugerujemy rodzicowi inne rozwiązania niż te które stosuje. Nie robimy jednak takich rzeczy przemocą, nie wprowadzamy rozwiązań za rodzica, a jedynie we współpracy.

Rozmowa

Dlatego największą pracę do wykonania mają rodzice – o adaptacji i zostawaniu w przedszkolu trzeba rozmawiać. Trzeba mówić dużo o tym, dlaczego uważacie że to dobry pomysł.

Staramy się – i także polecamy to rodzicom – nie udawać że przedszkole jest cudownym miejscem, gdzie jest cały czas miło – wówczas pierwsza trudna sytuacja kompletnie burzy ten wizerunek, a tym samym – wiarygodność mówiącego.

Śmiało można stosować zwroty mówiące o zaufaniu rodzica – mi podoba się to przedszkole, bo można w nim robić to i to (chodzić do lasu, wyrażać własne zdanie, okazywać trudne emocje, bawić się, podejmować decyzje), czy na przykład wybraliśmy to przedszkole dla Ciebie, bo wiemy że tutaj zwraca się uwagę na te same sprawy, które ważne są dla nas jako rodziców.

Dzięki tej rekomendacji dziecku łatwiej jest zrozumieć rozłąkę i budować relację z osobami w przedszkolu.

Trudne emocje

Jeżeli naprawdę nie możemy się pozbyć lęku, to także powiedzmy dziecku. W związku z faktem, że ono i tak go wyczuwa, wiarygodność rodzica wzrasta. Wystarczy powiedzieć też mam tremę (też się boję, denerwuję), ale wiem że to dobra decyzja.

Jeżeli jednak sami nie wiecie, czy to dobra decyzja, nie udawajcie przed dzieckiem że jest inaczej. Nie chodzi oczywiście o wprowadzanie go w meandry Waszych problemów decyzyjnych, tylko o niekłamanie że jest inaczej. Jeżeli nie jesteście pewni, a jednak posyłacie dziecko, zachęcamy by mówić o tym, dlaczego jednak się decydujecie – mi też trudno z myślą że nie będziemy razem. Ale muszę wrócić do pracy i postarałam się, żeby znaleźć dla Ciebie jak najlepsze miejsce.

Uwaga – nie obciążamy dziecka wątpliwościami (bo będzie je po partnersku niosło, i niestety zapomni się bawić), a informujemy o uczuciach. Dziecko nie ma nic do zrobienia w związku z tym.

„I tak płacze”

Płacze, bo rozstaje się z najważniejszą osobą na świecie. Nie ma „dorosłego” poczucia czasu, więc nie wie na jak długo. Płacz w pierwszych miesiącach jest zupełnie naturalny (później wciąż może się zdarzać, choć powinien sporadycznie – dorośli też nie zawsze mają cudowny nastrój o poranku). Płacz jest najprostszym komunikatem o emocjach. To miejsce na to, by powtórzyć wszystkie wspierające komunikaty. To także sytuacja, gdzie pojawia się miejsce na to, by rodzic poczuł własną granicę – czy mogę zostawić płaczące dziecko? Czy mam pewność że dam sobie radę?

My zapewniamy, że damy radę z tym stanem, bo mamy dla niego pełne zrozumienie – ale to rodzic musi mieć pewność, że choć jest mu trudno, to ufa i chce wyjść. Jeżeli będzie uciekał – czyli próbował wyjść niepostrzeżenie, wyjść tylko dlatego że nie wie co powiedzieć, żeby nie zmierzyć się z trudnymi emocjami dziecka i własnymi – uspokojenie takiego płaczu będzie faktycznym obciążeniem emocjonalnym dla dziecka, i może położyć się cieniem na jego zaufaniu do placówki, a nawet rodzica.

 

Wszelkie wątpliwości na każdym etapie można rozwiewać rozmawiając z personelem – jesteśmy otwarci na dialog, na pytania, i na Wasze rozwiązania – w końcu chodzi o Wasze dzieci, i jesteście najlepszymi ekspertami w ich kwestii!

Kim jesteśmy - kadra

Agata Kluczewska

koordynator placówki, nauczyciel

W Krasnalu prowadzę grupę Domowików i koordynuję pracę placówki.

Ewa Jachym

Ewa Jachym

nauczyciel

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Edukacja wczesnoszkolna. Podczas studiów odbyłam praktykę zarówno w szkole jak i w przedszkolu. W pracy z dziećmi najbardziej lubię ich: szczerość, radość z małych rzeczy, niesamowitą energię oraz wielką chęć do poznawania świata. W wolnych chwilach lubię zakupy oraz odpoczynek na świeżym powietrzu.

Katarzyna Płoszczak - Pelc

stanmowisko / funkcja

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie o kierunku pedagogika rewalidacyjna specjalności oligofrenopedagogika. Studia magisterskie uzupełniłam o studia podyplomowe z Pedagogiki Przedszkolnej z Zarządzaniem Przedszkolem oraz o studia podyplomowe z Edukacji Spersonalizowanej i Zróżnicowanej. W takcie studiów odbywałam praktyki w różnych placówkach m.in. OREW-ie, przedszkolach specjalnych. Brałam udział w szkoleniu z komunikacji alternatywnej,ukończyłam kurs I-stopnia z języka migowego,brałam udział w szkoleniu z NVC, szkoleniu z pedagogiki waldorfskiej,obecnie kończę kurs z Metodyki pracy z osobami niepełnosprawnymi i jestem uczestnikiem kursu Dziecko autystyczne w przedszkolu i szkole.

Pracuje z dziećmi od 2010 roku podążając za ich zainteresowaniami,potrzebami,rozwijaniem samodzielności oraz wiary we własne siły i możliwości. 

Prywatnie jestem mamą Lenki:-).

Oddziały i gabinet

Przedszkole Gwarna

ul. Gwarna 2a
os. Kurdwanów / os. Piaski
tel. 517 442 712
dyrektor.gwarna@przedszkole-krasnal.pl

Przedszkole Domagały

ul. Domagały 59
Bieżanów / os. Złocień
tel. 797 286 346
dyrektor.domagaly@przedszkole-krasnal.pl

Żłobek, przedszkole
Wilga Park

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. 570 875 123
dyrektor.kobierzynska@przedszkole-krasnal.pl

Gabinet psychologiczny

ul. Kobierzyńska 24, Wilga Park
os. Ruczaj / os. Podwawelskie
tel. ??? ??? ???

Biuro

Sekretariat

tel. +48 570 605 123
ksiegowosc@przedszkole-krasnal.pl

Dyrektor

Marta Kułaga
tel +48 502 474 224
marta.kulaga@przedszkole-krasnal.pl

 

Kontakt

3 + 12 =

Tagi